Patagonia
Zobrazen jediný výsledek
Informace značka Patagonia
Oblečení Patagonia
Patagonia vyrábí oblečení z udržitelných materiálů, jako jsou recyklované PET lahve a organická bavlna, přispívá ekologickým organizacím a dbá na spravedlivý a transparentní dodavatelský řetězec.
Historie Patagonia. Z lásky ke skalám
Patagonia je jedním z průkopníků udržitelné outdoorové módy a aktivního oblečení. Vše začalo v roce 1957 několika horolezeckými háky. Zakladatel společnosti Patagonia Yvon Chouinard byl od mládí v jižní Kalifornii nadšeným horolezcem. V té době však ještě neexistovaly horolezecké háky z tvrdé oceli, které by se daly použít vícekrát. Bez dalších okolků si mladý Chouinard koupil kovadlinu a kovárnu a naučil se kovat. Byl úspěšný a několik dalších let strávil surfováním, lezením a kováním horolezeckých háků, které za malý peníz prodával ze svého auta. Firma se rozrostla a v roce 1970 se “Chouinard Equipment” stala největším dodavatelem horolezeckého vybavení – ale stále neměla průkopnického ekologického ducha Patagonie.
Zlom nastal ve chvíli, kdy bylo týmu milujícímu přírodu jasné, že jejich horolezecké háky, ačkoli jsou pevné, ničí skálu tak, že se nedá opravit. Ze dne na den přešla na vklíněnce, které chrání skálu, a propagovala čisté lezení, tedy lezení, které neútočí na horu. To byl základní kámen filozofie šetrnosti k životnímu prostředí, která je pro společnost charakteristická dodnes.
Když v 70. letech 20. století přibylo do sortimentu pevné oblečení pro outdoorové aktivity, jako je horolezectví a turistika, bylo to pod názvem Patagonia. Název měl zákazníkům připomínat romantickou a divokou krajinu Argentiny.
Ochrana životního prostředí ve společnosti Patagonia
Již v 70. letech minulého století se zaměstnanci společnosti Patagonia zasazovali o ochranu životního prostředí v okolí. Společnost pravidelně přispívala malým i velkým ekologickým skupinám – dodnes jde 1 % z prodeje nebo 10 % zisku na ekologické organizace a každých 1,5 roku se koná konference s ekologickými aktivisty na podporu výměny zkušeností. Běžně používané toxické látky byly z výrobků zakázány již v počátcích, sklad a kancelář byly převedeny na solární energii a recyklovaný papír a otázka ochrany životního prostředí se stala povinnou součástí povinností každého zaměstnance. Od roku 1996 je celý sortiment bavlny certifikován jako ekologický. Existuje široká škála oděvů vyrobených z recyklovaných PET lahví a neustále probíhá výzkum s cílem usnadnit a zlepšit proces recyklace. Dnes mohou zákazníci vrátit použité oblečení Patagonia, aby z něj byly vyrobeny nové bundy, stany a podobně. Program Worn Wear usiluje o to, aby oblečení Patagonia vydrželo co nejdéle, a vysvětluje zákazníkům, jak mohou svou outdoorovou módu opravit.
Spravedlivý a transparentní dodavatelský řetězec
Patagonia pravidelně monitoruje spravedlivé a sociální podmínky ve všech fázích dodavatelského řetězce a zavazuje se chránit zranitelnou skupinu migrujících pracovníků. Kromě toho je společnost členem několika zásadních iniciativ, které se zasazují o spravedlivé pracovní podmínky. Patří mezi ně Asociace spravedlivé práce a program Mezinárodní organizace práce (MOP) Better Work. V sérii videí Footprint Chronicles o místech výroby společnost Patagonia zprůhledňuje svůj dodavatelský řetězec a vysvětluje environmentální a sociální dopady jednotlivých kroků zpracování.